::: شهر قصه :::  

 

 
 
 
 




Iranian Cancer Society Join Donate Help Guide Contact







 
 


   
 

Samstag, Juni 23, 2007

... اي شرقي غمگين و تنها

 

در اين که ياد و خاطره فريدون فرخزاد هميشه با ما خواهد ماند، هيچ شکي نيست... اما کاش مي توانستيم مانع تخريب مزارش هم باشيم.

.

.
.
پس و پا و پي و ...نوشت:
.
1-حق با آوراي نازنين است، آنقدر اين پست را با عجله نوشتم که توضيحات مربوط به آن را فراموش کردم. مطلب را به نقل از سايت اختصاصي فريدون فرخزاد اينجا مي گذارم:
.
بر اساس اطلاعات دریافتی، شهرداری شهر بن در آلمان قصد ویران کردن گور فریدون فرخزاد، شومن و مبارز بزرگ ایران را دارد.گور فریدون در گورستان نوردفریدهوف در خیابان کلن قرار دارد.۱۵ سال از قتل این شاعر و اندیشمند ایرانی به دست ماموران اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی گذشته است.پس از کشف پیکر او، ایرانی آزاده آقای علیرضا قلی پور که از دوستان نزدیک فرخزاد بود، پیکر این هنرمند ملی به خون درغلتیده را از مراجع مربوطه دریافت کرد و با انجام مراسمی درخور، آن را در گورستان نوردفریدهوف به خاک سپرد.

قطعه زمینی که پیکر فریدون در آن به گور سپرده شده متعلق به شهرداری شهر بن است. و طبق مقررات این شهر، اکنون که ۱۵ سال از دفن این آوازخوان شوریده که جانش را فدای میهنش کرد گذشته است، شهرداری رسما به آقای قلی پور خبر داده است که قصد صاف کردن گور را دارد.

پیکر و حتا خاک پیکر فریدون فرخزاد یک داشته ی ملی است. این خاک باید نگهداری گردد تا در آینده نشانی از خون و ستمی باشد که رژیم اسلامی در میهن ما و بر مردم میهن ما روا داشته است.گرچه نام و یاد و کار فریدون هرگز از حافظه ی مردم ایران بیرون نخواهد شد، با این همه، خاک او و مقبره اش باید بماند.خانواده ی فریدون به آقای قلی پور وکالت تام داده است تا وی بتواند از طریق قانونی به نگهداری این گور همت گمارد تا بل که روز بازگرداندن پیکر فریدون به ایران فراهم گردد.

هنوز شهرداری بن به درخواست کتبی آقای قلی پور پاسخ رسمی نداده است.به محض دریافت خبرهای تازه تر، ایرانیان را در همین صفحه آگاه خواهیم کرد.از آقای قلی پور تقاضا می شود اگر کمکی از دست ایرانیان برمی آید ما را در جریان بگذارند تا در همین سایت با ایرانیان مطرح کنیم.
.
اما خبر جديدي هم به شرح زير در سايت آمده است که مايه بسي خشنوديست:
.
جابجائی پیکر فریدون فرخزاد اطلاعیه شماره ۲ براساس خبر دریافتی، خانواده ی فریدون فرخزاد وکالتنامه ای رسمی به نام آقای علیرضا قلی پور تهیه و برای ایشان فرستاده اند تا موضوع جابجائی گور فریدون در گورستان شهر بُن در آلمان را از طریق قانونی و مراجع ذیصلاح به انجام رسانند. علیرضاقلی پور از دوستان نزدیک فریدون و خانواده ی او است. وی پس از کشته شدن فریدون به دست عوامل رژیم، پیکر او را از مراجع قانونی شهر بن دریافت کرد، و آن را در گورستانی در همان شهر به خاک سپرد. از آنجائی که ممکن است افرادی فرصت طلب بخواهند از موضوع جابجاکردن پیکر فریدون به اخاذی از ایرانیان و دوستداران فریدون بپردازند، آقای قلی پور اعلام کرده اند که فعلا هیچ گونه کمک مالی برای انجام این کار ضروری نیست. در صورت نیاز به یارانه ی ایرانیان،پس از انجام امور قانونی، شماره حساب شهرداری بن به اطلاع هموطنان خواهد رسید تا یارانه ی خود را برای انجام کار، مستقیما به حساب شهرداری واریز کنند تا امکان هرگونه سوء استفاده ای از میان برود.ایرانیانی که دراین باره پرسشی دارند، می توانند با آقای قلی پور با شماره ی زیر تماس بگیرند. ۰۰۴۹۲۱۱۷۲۷۰۲۶۱ ما نیز به موقع خود، شما را در جریان خبرها و اقدامات بعدی خواهیم گذاشت.
.
.
2- از دوستاني که نتونستم جوابشون رو به موقع بدم، معذرت مي خوام...نبودم.

________________________________________

Mittwoch, Juni 06, 2007

تنبيه و تزکيه

 
امروز خودم رو به بدترين نحو ممکن تنبيه کردم...
از شبکه هاي ايراني، يک فيلم باليوودي بي سر و ته رو با تبليغهاي وسطش به مدت 4 ساعت نگاه کردم؛ اما خداييش از اخراجيها بهتر بود!!!
مي گن تنبيه روح و رياضت براي تزکيه نفس خوبه... اما نمي دونم چرا دل آشوبه دارم، به گمانم مال همين تزکيه باشه...
.
فکر کنم من هم الآن هاله نور بالاي سرم باشه!!

________________________________________

 

 
 



دوستان




sooski
گلچين وبلاگهاي ايراني
خبرچين؛ خبرگزاری وبلاگ‌شهر هزار و یکشب

Persian Websites Directory ليست وبلاگهای به روز شده Listed on 
BlogShares
 View My Public Stats on MyBlogLog.com



 
  This page is powered by Blogger, the easy way to update your web site.
 


Google
hits. online