::: شهر قصه :::  

 

 
 
 
 




Iranian Cancer Society Join Donate Help Guide Contact







 
 


   
 

Samstag, Oktober 28, 2006

...بودن يا نبودن...

 

براي بار دهم يا شايد هم بيشتر،"سرد سبز" رو ديدم... هربار مي انديشم که براستي اگر فروغ زنده بود، امروز چه بر سرش مي آمد و يا چه بر سرش مي آوردند؟؟؟؟؟
.
.
.
.
.
.
.
.
شايد بهتر که نيست ....

________________________________________

Montag, Oktober 16, 2006

... ...

 
نمي دونم بلاگ رولينگ مهمتره يا خوندن وبلاگ ها !؟ اما اين جوري که بوش ميومد بلاگ رولينگ زورش به خوندن وبلاگها چربيده ... حالا خوبه که برگشت تا ما بتونيم دو سه تا وبلاگ بخونيم.

________________________________________

Mittwoch, Oktober 11, 2006

... ما چه هستيم؟؟؟

 
طبيعتاً روي سخنم با همه نيست، اما اگر به خود گرفتيد حتماً جزو مخاطبينم هستيد!!
مسئله پرسشنامه خانم راد که پيش آمد، با خودم گفتم که علاوه بر نياز ايشان به کمک، کاريست بسيار جديد و بزرگ که مي تواند قدم اولیه و مفيدي باشد... فکر کردم بيشتر از 10 دقيقه وقت کسي را نمي گيرد و بسيار آسان تر از نوشتن شرح افتخارات و کمي سختتر از امضا کردن پاي پتيشن ها و فراخوانها است... فکر کردم جماعت فمنيستها و يا انساندوستها حتماً براي کاري به اين آساني سريعاً پيش قدم مي شوند و زير دست و بال همنوعشان را مي گيرند...
همانطور که قبلاً هم توضيح دادم، من هم ايشان را نمي شناسم و يا آدم خوبي هم نيستم که بخواهم کار خودم را برجسته کنم، اما اين مسئله توانست برايم يک تجربه خيلي جديد و تلخي باشد که بد نيست شما هم سهيم باشيد...
روي سخنم با دوستاني نيست که بسيار فعال و آگاهانه و با اعتقاد قلبي، بسياري از امور را دنبال مي کنند، روي سخنم با آن دسته از دوستانيست که اگر پاي پتيشن و يا اعتراضي را امضاء مي کنند، تنها براي نمايش نامشان است... روي سخنم با آن دسته از دوستانيست که براي اعتراض با مجازات اعدام، تومارها امضاء مي کنند اما براي ترور شخصيت يک کودک از هيچ کاري روگردان نيستند. ( بجز آناني که ناخواسته وارد بازي شدند و بعد هم عذرخواهي کردند) و روي سخنم با آن دسته از کسانيست که افتخارشان خانم ميلياردريست که با خرج خود (يا حق ديگران)به فضا رفته اما براي انساني که در نيمه راه تحصيل علم است و حتي کامپيوتر شخصي در منزل ندارد و مجبور است تا پاسي از شب در دانشگاه بماند که تحقيقش را کامل کند، پشيزي ارزش قائل نيستند ... شايد بهتر بود در اين پرسشنامه بعضي از اين مسائل هم مطرح مي شد تا انگيزه بيشتري براي پر کردن آن مي داد و يا عنوان مي شد که نام وبلاگتان هم به پيوست در کتابي چاپ خواهد شد... اينگونه حتماً بعد از گذشت اين همه وقت، بجاي 38 عدد پرسشنامه، 2000 پرسشنامه پر مي شد. در وبلاگ نازلي هم چند روز پيش من دقيقاً نوع ديگري از اين رفتار را ديدم؛ سئوالي که درباره مهاجرين عزيز افغان به ايران شده بود، بي جواب ماند، اما شخصيت صاحب وبلاگ که تنها و تنها به خودش مربوط است، در امان نماند.
اگر شما هم کمي فکر کنيد، متوجه جمع اضداد مي شويد... اينها بود که مرا آزرد. ارزش گذاريهايمان، اولويت بنديهايمان، نژادپرستيمان، حسادتهايمان، خود بزرگ بينيمان وافتخار به فرهنگ 2500 ساله اي که بويي از آن نبرده ايم... براستي چرا بايد براي پاره پاره کردن يکديگر پيش قدم باشيم و براي ساختن و پيشرفت يکديگر، سد و مانعي بزرگ؟؟؟ براستي چه چيزي داريم که آنقدر به آن مي باليم؟؟؟ شايد تنها چيزي که بشود به آن باليد زبان درازمان باشد که در سخن سرايي و سفسطه و توهين کردن بي همتاست.
.
در آينده قسمتهايي از ايميل هاي خانم راد را خواهم نوشت تا شايد در نگرشمان تغييراتي پديد آيد...
آدرس پرسشنامه را هم براي آن دسته از عزيزاني که هنوز از آن بي خبرند و مايل به پر کردن و همکاري هستند را دوباره تکرار مي کنم:
.
.
از تمامي دوستاني که به هر نحو همکاري کردند، صميمانه سپاسگذارم.

________________________________________

Donnerstag, Oktober 05, 2006

...قابل توجه جماعت نسوان

 
بانوان محترم،
دوست عزيزي به نام خانم مژگان راد، دانشجوي كارشناسي ارشد مطالعات زنان در ايران موضوع پايان‌نامه خود را در زمينه " زنان و وبلاگ نويسي" انتخاب نموده اند و بدين منظور پرسشنامه اي تهيه و تنظيم کرده اند. وقت ايشان بسيار محدود مي باشد و با توجه به کم لطفي دوستاني که بطور تصادفي اين پرسشنامه برايشان ايميل شده بود، نتوانسته اند به نتيجه مطلوب برسند لذا من بصورت داوطلبانه تصميم به کمک گرفتم و خواهشمندم تنها 10 دقيقه از وقت خود را براي پر کردن اين پرسشنامه به ما بدهيد تا شايد بتوانيم کمکي هر چند کوچک براي به نتيجه رسيدن اين پايان نامه انجام دهيم.
پرسشنامه در حال حاضر امکان دانلود شدن را دارد و تقريباً به غير از 2-3 سئوال همه به صورت تستي تنظيم شده است و تنها کافي است که روي مربع مربوطه کليک کنيد تا بصورت اتوماتيک پر شود. مقابل سئوالهايي که نياز به توضيح دارد نيز پس از کليک کردن اوليه براي نوشتن جواب، مسطيل سياه رنگي پديد مي آيد که شما بايد روي همان شروع به نوشتن کنيد تا مستطيل سياه ناپديد شود.
دوستان عزيز چنانچه بدون مشکل توانستيد پرسشنامه را پر کنيد، آن را به آدرس:
mojgan_a77@yahoo.com ارسال نماييد .
.
اگر به مشکل خاصي برخورد نموديد، يا براي من کامنت بگذاريد و يا به آدرس :
ghazal48@googlemail.com ايميل بزنيد.
.
از اين آدرس مي توانيد به پرسشنامه دسترسي پيدا کنيد:
http://ghazal80.persiangig.com/document/questionare3.doc.
.
هيچ نيازي به نوشتن نام و مشخصات نمي باشد و اگر مايل نيستيد که ايميلتان نيز مشخص شود، مي توانيد آن را براي من بفرستيد تا من از طرف خودم آن را ميل کنم.
خواهش مي کنم فقط 10 دقيقه از وقتتان را به ايشان بدهيد، راه دوري نمي رود. آقايان محترم هم براي کمک مي توانند اين پرسشنامه را به ديگر بانوان وبلاگ نويس معرفي کنند.
.
.
پي نوشت:
- دوستان عزيز با تشکر از تذکرتون، ايميل خانم راد را اصلاح کردم... اشتباه از من بود.
- از کساني که براشون مقدور هست، خواهش مي کنم موضوع پرسشنامه رو در وبلاگشون انعکاس بدن .
.
.
دو روز بعد نوشت:
.
گفتم شايد براتون جالب باشه که بدونين بعد از گذشت دو روز و لينک دادن سايتهاي معتبري مثل بلاگچين ، دو در دو ، بلاگ نيوز ، آونگ خاطرهاي ما و بسياري از دوستان که داوطلبانه به اين مطلب لينک دادند، هنوز تعداد پرسشنامه ها به 20 عدد هم نرسيده!!
البته قبلاً از طريق راديو قاصدک هم اقدام شده بود (از بقيه جاها بي اطلاع هستم) اما بازهم سودي نداشته...
من هم مثل شما ايشان را نمي شناسم و تنها در ابتدا از طريق راديو قاصدک ميلي دريافت کردم و فقط براي 1 لحظه خودم را جاي ايشان گذاشتم... در شرايطي که حتي ايميلها را بايد از دانشگاه چک کنند... بنابراين تصميم به همکاري گرفتم.
نه براي پر کردن پرسشنامه، بلکه بنام انسانيت، دست تمام دوستاني را که به هر نحوي همراهي کردند، مي فشارم.

________________________________________

 

 
 



دوستان




sooski
گلچين وبلاگهاي ايراني
خبرچين؛ خبرگزاری وبلاگ‌شهر هزار و یکشب

Persian Websites Directory ليست وبلاگهای به روز شده Listed on 
BlogShares
 View My Public Stats on MyBlogLog.com



 
  This page is powered by Blogger, the easy way to update your web site.
 


Google
hits. online